Je zápis do vyhledávačů nutností? (1. část)

Zjednodušená odpověď je ne – zápis do vyhledávačů není nutný. Většina vyhledávačů dnes (především Google) prochází a indexují stránky dle odkazů z hlavní stránky a vnořuje se dál. S použitím této logiky bude jakákoliv stránka, která má alespoň jeden příchozí odkaz indexována. Následně, pokud ta stránkna odkazuje na jiné stránky v rámci vašeho webu, budou také indexovány… A tak dále.

Vnitřní propojení webu je tedy velmi důležité. Teoreticky získávání co nejvíce kvalitních odkazů může být pro SEO nejdůležitější. Prakticky by se však majitel webových stránek neměl honit za jakýmkoliv odkazem. Je-li obsah na webu kvalitně předložen (obsah je užitečný, humorný nebo kontroverzní), své publikum, které bude dále odkazovat si vždy najde. Toto je v kostce základ pro řazení PageRanku v algoritmu Google.

Předložení Vaší webové stránky do vyhledávačů nemůže nikdy ublížit. Navíc to netrvá déle než 5 minut za předpokladu, že odkazy předkládáte jen velkým hráčům (Google, Seznam). Každou stránku stačí zaindexovat jen jednou „za život“. Zapsání do vyhledávačů ovšem nijak nepomůže s rychlejším nebo častějším procházením stránek ze strany vyhledávače.

Je třeba zmínit, že předkládání stránek do vyhledávačů nic nestojí. Mnoho SEO firem tvrdí, že budete muset platit za zaindexování. Toto ovšem není pravda a od takových společností radíme držet pořádný odstup. Hledají jen peníze a nebudou Vám v budoucnu přínosné pro další růst marketingu.

Jeli by jste někdy na dovolenou bez mapy? Občas je těžké najít cestu i s mapou. Jak těžké by to asi bylo, kdyby jste bez ní odjeli do zahraničí? A to je přesně to, co „podnikavci“ dělají každý den v on-line světě. Snaží se vybudovat vlastní podnikání on-line, aniž by měli plán k úspěchu. Pak po měsících nebo letech zkoušení vše ve frustraci vzdají a mají za to, že internet pro ně prostě „nefunguje“. Důvod proč to nefunguje je, že na začátku prostě neměli mapu a nepostupovali podle ní.

V online světě nemusíte skončit ztratceni. Níže jsem Vám vypsal 7 kroků, které pomohou začít v Vaším webem ve správném směru. Určitě to není vše, co potřebujete vědět k provozu kvalitních stránek, ale základ zde jistě najdete.

1. Vyberte si cílový trh

Největší chybou, většina lidí při zahájení podnikání je to, že si nejdříve vyberou výrobek a poté se snaží najít lidi, kteří by ho chtěli koupit. Pokud jsem teď popsal přesně Váš směr podnikání, věřte že směřujete opačným směrem od cíle. Moudří lidé a podniky pracují podle jiného konceptu. Vyberou trh jako první, a pak teprve vybírají produkt, který tito lidé hledají. Jinými slovy, místo toho aby se snažili najít kde prodat svůj produkt, hledají jaké produkty chtějí lidé v dané oblasti a v daný čas kupovat.

Na podnikání vůbec nemyslete, dokud nebudete přesně vědět, kde budete získavat své zákazníky. Myslete nejdříve na cílené zákazníky a poté můžete přijít s produktem, který bude žádaný. Chtěli by jste raději 1000 návštěvníků z široké veřejnosti za den nebo 10 lidí denně, kteří budou zoufalí a ochotni zaplatit jakoukoli cenu za Vaše produkty? Pokud jste chytří, budete vybírat lidi, kteří jsou připraveni k nákupu!

2. Vymyslete produkt

Dále musíte vyvinout produkt nebo službu pro tento trh. Neskákejte do rozjetého vlaku affiliate programů, které nenabízí nic nového. V zásadě existují tři hlavní způsoby, jak prodat produkt on-line:

a) Můžete si vytvořit vlastní exkluzivní produkt

Toto je nejlepší příležitost, kterou můžete mít. Pokud tvoříte vlastní produkt, můžete si vybrat prodejní cenu, prodávat prodejní zastoupení, nastavit affiliate program, atd. A neříkejte mi, že to nejde. Desítky tisíc inovativních podnikatelů již využili správného zacílení jejich produktů, aby začali jejich kariéry snů. A Vy můžete také!

Jsem si jist, že během Vašeho života/podnikání jste získali unikátní informace o použití produktu a tyto informace můžete efektivně dále sdílet s potencionálními zákazníky. Možná znáte někoho jiného, kdo má tyto znalosti. Je důležité si je nenechat pro sebe. Nepřeskakujte tento krok pokud nemusíte.

b) Můžete koupit práva k prodejí produktu

Můžete si koupit práva k zastoupení prodeje úspěšných produktů za 10.000 až 500.000 Kč. Pokud někdo jiný vytvořil produkt, o kterém víte, že o něj bude mít Váš cílový trh zájem, nabídněte jim velký vstupní poplatek, ale minimalizujte následující marže z prodeje. Tímto způsobem můžete získat svůj vlastní produkt, a nikdy nebudete muset platit ani korunu navíc z licenčních poplatků. Můžete také pročítat časopisy a weby, které Váš cílový trh čte a podívejte se jaké výrobky lidé prodávají. Poté jim zavolejte a požádejte o exkluzivní práva k prodeji na internetu a nabídněte vstupní poplatek nebo určité procento ze zisku.

c) Můžete se připojit do affiliate programu

Pokud zrovna začínáte online, může to být dobrá volba. Musíte mít ale na paměti, že tato volba nenabízí vysoký ziskový potenciál než předchozí dvě možnosti. Když si vybíráte affiliate program, ujistěte se, že je to něco, bez čeho nemůže Váš trh být. Zákaznící to musí nutně mít, jinak nabízení produku postrádá smysl. Věnujte také zvláštní pozornost ziskům, které obdržíte z každého prodeje.

Jestliže budete mít provizi pouze 5% z prodeje knih za 500 Kč/kus, budete vydělávat jen 25 Kč na zákazníka. Takže aby jste vydělali 10.000 Kč, budete muset úspěšně obsloužit 400 zákazníků. Takto se bohužel nedá vydělávat online. Podívejte se po výrobcích s vyšší provizí – zejména v rozsahu 25% nebo více.

Zbytek se dočtete ještě tento víkend ve druhé části.

Tvůrce webů, internetový konzultant (SEO, PPC, SMM), producent a DJ a v neposlední řadě majitel Scouter.cz

O nás

Jsme digitální agentura na plný úvazek, která poskytuje přesvědčivé digitální marketingové řešení. Naše nápady a zkušenosti pomáhají vytvářet skvělé výsledky ve všech klíčových oblastech.

20+

webových stránek

Konzultace

Náš tým je připraven prohlédnout Vaše stávající internetové portfolio se všemy SEO aspekty a navrhne další kroky k růstu návštěvnosti či konverzí.

Kontakt

Potřebujete poradit v jiné oblasti online marketingu? Nastiňte nám situaci v kontaktním formuláři.

Více z našeho blogu

Všechny příspěvky
No Comments

Nejnovější příspěvky